ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1 – DEFINITIES

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn

herroepingsrecht; Lees alles over bedenktijd

Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of

bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van

producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is

gespreid;

Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt

om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die

toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie

mogelijk maakt.

Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te

zien van de overeenkomst op afstand;

Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter beschikking

stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil maken van zijn

herroepingsrecht.

FEM Boutique: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand

aan consumenten aanbiedt;

Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de

ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of

diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt

van één of meer technieken voor communicatie op afstand;Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het

sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in

dezelfde ruimte zijn samengekomen.

Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden van de ondernemer.

ARTIKEL 2 – IDENTITEIT VAN DE VERKOPER

FEM Boutique

Bloemendaalseweg 251A

2051 GD Overveen

webshop: www.femboutique.nl

e-mailadres: info@femboutique.nl

KVK-nummer: 92644937

BTW-identificatienummer: NL004967993B92

ARTIKEL 3 – TOEPASSELIJKHEID

1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Fem Boutique en

op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en bestellingen tussen FEM

Boutique en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze

algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit

redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten,

worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij FEM Boutique zijn in te zien en

zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van

het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van

deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter

beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een

eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt

gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs

elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de

consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden

toegezonden.

4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of

dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van

overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige

algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem

het meest gunstig is.

ARTIKEL 4 – HET AANBOD

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden

geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend. FEM Boutique is gerechtigd het aanbod te wijzigen en aan

te passen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden

producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede

beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als FEM Boutique

gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in

het aanbod binden FEM Boutique niet.

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en kunnen geen

aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst.

5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten. FEM Boutique kan niet garanderen dat de weergegeven

kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.

6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de

rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn

verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

de prijs inclusief belastingen;

de eventuele kosten van verzending;

de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen

daarvoor nodig zijn;

het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de

ondernemer de prijs garandeert;

de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het

gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een

andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte

communicatiemiddel;

of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke

deze voor de consument te raadplegen is;

de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door

hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en

indien gewenst herstellen;

de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan

worden gesloten;

de gedragscodes waaraan FEM Boutique zich heeft onderworpen en de wijze

waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan

raadplegen;

ARTIKEL 5 – DE OVEREENKOMST

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het

moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan

de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt

FEM Boutique onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding

van het aanbod. Zolang de overeenkomst van deze aanvaarding niet door FEM

Boutique is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft FEM Boutique passende

technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische

overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument

elektronisch kan betalen, zal FEM Boutique daartoe passende veiligheidsmaatregelen

in acht nemen.

4. FEM Boutique zal zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de

consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al die feiten en

factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op

afstand. Indien FEM Boutique op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de

overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of

aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. FEM Boutique zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie,

schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke

manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:

het bezoekadres van de vestiging van FEM Boutique waar de consument met

klachten terecht kan; de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het

herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het

uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij FEM

Boutique deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering

van de overeenkomst;

Persoonsgegevens verstrekt door de klant aan FEM Boutique in het kader van de

overeenkomst worden door FEM Boutique enkel gebruikt voor de uitvoering van de

overeenkomst, en voor het doen van eventuele toekomstige aanbiedingen van

voor de klant mogelijk interessante producten, tenzij de klant middels de button

onder zijn webshop account expliciet heeft aangegeven hier geen prijs op te

stellen. Persoonsgegevens van klant worden door FEM Boutique niet verstrekt aan

derden.

ARTIKEL 6A – HERROEPINGSRECHT BIJ LEVERING VAN PRODUCTEN

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst

zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 7 dagen. Deze bedenktermijn

gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf

door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte

vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de

verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover

dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij

van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde

toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking

aan FEM Boutique retourneren, conform de door FEM Boutique verstrekte redelijke en

duidelijke instructies.

3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij

verplicht dit binnen 7 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te maken aan

FEM Boutique. Het kenbaar maken dient de consument te doen middels het

modelformulier of door middel van een ander communicatiemiddel zoals per e-mail.

Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn

herroepingsrecht dient de klant het product binnen 7 dagen retour te sturen. De

consument dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd,

bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft

gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan

FEM Boutique heeft teruggezonden, is de koop een feit.

ARTIKEL 6B – HERROEPINGSRECHT BIJ LEVERING VAN DIENSTEN

1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst

zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 7 dagen, ingaande

op de dag van het aangaan van de overeenkomst.

2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar

de door FEM Boutique bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte

redelijke en duidelijke instructies.

ARTIKEL 7 – KOSTEN IN GEVAL VAN HERROEPING

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de

kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal FEM Boutique dit bedrag zo

spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is

wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of

sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden. Terugbetaling zal

geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de

consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de consument

zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele waardevermindering van het

product.

4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor waardevermindering van

het product wanneer door FEM Boutique niet alle wettelijk verplichte informatie over

het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient te gebeuren voor het sluiten van de

koopovereenkomst.

ARTIKEL 8 – UITSLUITING HERROEPINGSRECHT

1. Het herroepingsrecht is uitgesloten in alle gevallen waarin de klant een expliciet

verzoek heeft gedaan aan FEM Boutique tot het leveren van de betreffende dienst. In

het kader van deze voorwaarden wordt het plaatsen van een order aangemerkt als

een expliciet verzoek tot levering door de klant.

ARTIKEL 9 – DE PRIJS

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de

aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als

gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan FEM Boutique producten of diensten waarvan de

prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar FEM

Boutique geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid

aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn,

worden bij het aanbod vermeld.

3. Met uitzondering van de bepaling in artikel 9.1, zijn prijsverhogingen na de

totstandkoming van de overeenkomst alleen toegestaan indien FEM Boutique dit

bedongen heeft en:

deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen;

of de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met

ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.

ARTIKEL 10 – CONFORMITEIT EN GARANTIE

1. FEM Boutique staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de

overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van

deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van

de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Indien overeengekomen staat FEM Boutique er tevens voor in dat het product geschikt

is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door FEM Boutique, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de

wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst

tegenover FEM Boutique kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 2 maanden na

ontdekking van het gebrek aan FEM Boutique schriftelijk te worden gemeld.

ARTIKEL 11 – LEVERING EN UITVOERING

1. FEM Boutique zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in

ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de

beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar

heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal het

bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30

dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een langere

leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling

niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument

hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De

consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te

ontbinden. De consument heeft geen recht op een schadevergoeding.

4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de

consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de

consument geen recht op schadevergoeding.

5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal FEM Boutique het bedrag

dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen

na ontbinding, terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal FEM Boutique zich

inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging

zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel

wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden

uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de

ondernemer.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de

ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf

aangewezen en aan FEM Boutique bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij

uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

ARTIKEL 12 – BETALING

1. Voor zover niet later is overeengekomen dienen de door de klant verschuldigde

bedragen te worden voldaan binnen veertien dagen na bezorging van het goed of in

geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, binnen 14 dagen na

afgifte van bevestiging van deze overeenkomst, waarbij in geval van het middels

elektronische weg tot stand komen van de overeenkomst deze periode van 14 dagen

aanvangt op het moment van plaatsen van de order door klant.

2. Betaling vindt plaats middels een ideal-module en/of via een payment provider met

een beveiligde betalingsmodule. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de klant

geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende

bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.

3. De klant heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens

onverwijld aan FEM Boutique te melden.

4. In geval van wanbetaling van de consument heeft FEM Boutique behoudens wettelijke

beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke

kosten in rekening te brengen.

ARTIKEL 13 – KLACHTENREGELING

1. FEM Boutique beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en

behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 2 maanden volledig

en duidelijk omschreven worden ingediend bij FEM Boutique, nadat de consument de

gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij FEM Boutique ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen

gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een

voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de

termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie

wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.

ARTIKEL 14 – GESCHILLEN

1. Op overeenkomsten tussen FEM Boutique en de consument waarop deze algemene

voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook

indien de consument woonachtig is in het buitenland.

ARTIKEL 15 – AANVULLENDE OF AFWIJKENDE BEPALINGEN

1. Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen

mogen niet ten nadelen van de klant zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd

dan wel op zodanige wijze dat deze door de klant op een toegankelijke manier

kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

2. Wijzigingen in deze algemene voorwaarden zijn slechts van kracht nadat deze op

daartoe geëigende wijze zijn gepubliceerd, met dien verstande, dat bij toepasselijke

wijzigingen gedurende de looptijd van een aanbod de voor de klant meest gunstige

bepaling zal prevaleren.